lørdag 20. mars 2010

Staffelikort!

Nå har jeg altså laget meg mitt aller første staffelikort! Har ikke "turt" før, for det har liksom sett så "vanskelig" ut å lage dem!..;) Så jeg har liksom bare gått og ventet på at noen snille der ute i kortverdenen, som skulle lage en turtorial på det. Men nei da, har ikke funnet noen jeg enda ihvertfall! :p Så da jeg så oppgaven hos WoJ denne uken, så fikk jeg bare komme igang på egenhånd, og ble ganske fornøyd med resultatet! ;)

Dette kortet er altså laget til litt forskjellige utfordringer:
Kort o Mania og Secret Crafter Saturday Challenge ville ha et kort med tema "vår". Syns denne jenta fra Woj passet godt til det, selv om hun kanskje er mer "sommerlig kledd" ;p
Whiff of Joy ville som sagt at vi skulle lage et staffeli kort, med et motiv fra WoJ selfølgelig.
Friday Sketchers har en skisse som vi skulle følge.
Og til slutt så måtte jeg ha med noe bånd, hvis jeg skulle kunne lage et kort som kvalifiserte til Totally Gorjuss sin utfordring denne uken!

Jenta er fargelagt med distress ink, og rundt kantene/borden har jeg laget etter inspirasjon fra en av mine faste bloggere jeg kikker innom daglig; Marianne.
Bånd og blomster(de grønne på innsiden) er fra Kort og Godt. Halvperler fra Kaiser Craft. To av mønsterarkene er fra Ladybugandfriends. Det andre tror jeg er fra FancyPants(?).. Sommerfugler fra Karen Marie Klip.





Her er skissen fra Friday Sketchers som vi skulle følge:




15 kommentarer:

Giò sa...

Delicious easel card and great color combo!! Thanks for joining us at WOJ challenge!!

Hugs
Giò

bestevenn sa...

Så fint vårkort du har laget. Nydelige farger. Tusen takk for at du deltar på utfordringen til Kort o Mania.

Cathy sa...

Such a pretty card. Thank you for joiing in the SCSC this time.
Cathy xx

Renkata sa...

Wow very elegant card. Beautiful colouring.

oheidia sa...

Så flott kort du har laget. Virkelig hærlige farger sammen og veldig fint motiv, he he - jeg har visst laget vårkort med samme motiv som du har:=)

Jane (Carroll's Creations) sa...

Gorgeous

Thanks for joining us on SCSC :)

Hugs Jane x

Anne Bente sa...

super skønt forårskort.

100000 tak for at du deltager på Kort O Manias udfordring.

amanda stokes sa...

lovely card
thanks for playing at TG
hugs amanda xx

Aud Kirsten sa...

Et kjempeflott easel kort i herlige farger! Tusen takk for at du deltar på kort O Mania´s utfordring:o)
Klem:)

Squirrel x sa...

Great card, thanks for playing along with TG this week. Hugs, Squirrel x

Linda S. L sa...

se der ja, dette klarte du jo utrolig bra da syns jeg :) kjempe lekkert staffeli kort!
lekkre farger du har brukt, herlig vår :)
tusen takk for at du deltar på utfordringen vår på kort o mania :)
klemmm fra Linda

Jeanette sa...

Kjemepflott kort, herlige detaljer. Tusen takk for at du deltar hos Kort O Mania. KLem.

Kat sa...

Love your use of ribbon. Thanks for joining us at TG this week.

Kat x

Stampin Mindy sa...

Great sketch, love the papers and beautiful coloring. Thank you for joining us at Whiff of Joy!

Filharmonica sa...

Flott kort med herlig motiv :-) Takk for at du deltar i Kort o Manias utfordring!